zaterdag 29 oktober 2016

Tim Holtz himself

Via een prijswinnende vriendin heb ik 2 tags gekregen van Tim Holtz zelf. Zelf had ik ook mee gedaan om te winnen,maar helaas. Ik had toen aangegeven dat als ik ze zou winnen de 2 tags in een lijst zou plaatsen met allemaal Tim Holtz technieken op de achtergrond.
De achterkant van het schilderijlijstje is bruin en die heb ik eerst met gesso bewerkt. Vervolgens met stencil hartjes en structuurpaste de hartjes her en der. Daarna met distress spray, dylusion en glimmer spray een gele achtergrond gemaakt. Met stencil glaze aangebracht en daarna met een warme oranje spray erover. Vervolgens met de vinger en distress paint her en der kleuren gesmeer tot het resultaat mij beviel. Met de splatter brush verschillende kleuren splatter gemaakt. Rub-ons her en der opgebracht.
De klem waar de tags in zitten heb ik met alcohol inkt gealtered. Hij was glimmend brons. Rondom de tags met zwarte mixed media pen, sharpie doet het ook goed, gedoodled om het belangrijkste te accentueren. Rondom de plek van de tags met stencil pijlen, zwarte distress paint en een klein foam kussentje de pijlen gemaakt om ook nog eens extra aan te geven waar het om gaat. De tekst is met stickers maar met collage medium gelijmd omdat het anders toch los laat.
Her en der nog wat embelishments uit de doos geplukt die ik er leuk bij vond.
Het lijstje was zilver en die heb ik met allemaal kleuren distress paint aangepast, gewoon met de vinger smeren.
Zo ziet her er dan uiteindelijk uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen