zaterdag 25 augustus 2012

Geld-envelope tutorial

Voor een aantal sprekers op een mini-symposium die we hebben georganiseerd zou ik zorgen voor leuke envelopjes waar het geld voor hun in kon. Helaas zijn de maten die in de tabel voor de scor-pal staan niet de maten die je wil voor een geld- envelopje. Dus ben ik aan het ontwerpen geslagen. Voor zij die ook een geld- envelopje willen maken zal ik met deze tutorial heel wat tijd helpen besparen hahahahaha.

Je neemt een papier van 30x30 naar eigen idee. Je kan ook blank cardstock nemen en je eigen dessin maken!
Je zet lijnen van 20 cm onder een hoek van 60-120-60 grd.
Dus hoek 1, je geodriehoek erop en een puntje zetten op 60gr










vervolgens vanuit die hoek langs het stipje een lijn van 20cm trekken.











Aan het einde van die 20cm zet je weer je geodriehoek met het punt 0 op het einde en dan teken je een puntje op 120grd











Vervolgens trek je vanuit het laatste lijntje langs het punt die je gezet heb weer een lijn van 20 cm












Dan weer op het einde van die lijnhet punt 0 van je geodriehoek erop zetten en een puntje tekenen op 60grd











En dan weer een lijn zetten en die is dan automatisch ook 20 cm tenzij je het niet goed gedaan heb.












Dan heb je als het goed is dit ruitvormige figuur gemaakt:











Die snij je uiteindelijk helemaal uit:












Je legt hem zoals op het plaatje te zien is op je scor-pal en rilt op 9 (A)













Dan draai je hem en slag en ril je hem op de stip na 5 (B)












Dan idem op 9 rillen voor de andere zijd A











En idem voor de andere zijde B










Je knipt de hoekjes eruit die nu ontstaan zijn zoals dat ook gebeurt bij de normale enveloppen.










Vervolgens kan je hem vouwen en plakken tenzij........:









......je hem nog wil alteren:












Hieronder een aantal enveloppen die ik gemaakt heb:














En het uiteindelijke eindresultaat:











Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd...anders kan je me altijd vragen stellen. Groetjes Petra


1 opmerking:

  1. jeetje wat een werk heb je er van gemaakt
    goed hoor
    ik bedoel op facebook lezen veel mensen dit
    die niet eens weten wat we doen
    en die snappen er niets van

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen