donderdag 12 april 2012

Creative Chemistry dag 4

Deze dag van de cursus stond voor mij vooral in het teken van wat ik nog niet heb......Wel balen want ik koop me al suf aan Tim Holtz dus komt er nog meer bij hahahahaha.

De eerste techniek was die van watercoloring met re-inkers: Ik heb geen re-inkers en geen grote platte brush maar ik heb het gedaan met mijn distress pads op een sheet zoals ik normaal stempels in kleur. Maar de hele grove look die hij eraan geeft en met een hogere intensiteit aan kleuren kon ik er al niet aan geven doordat ik het niet met re-inkers kon doen:




















De tweede was de Layered misting techniek. Hij gerbuikte hiervoor mini mister met bhelaas weer die re-inkers....ik moet ze toch echt gaan kopen......:-( Ik heb er glimmer mist voor gebruikt. Het is ook op waterbasis dus dat moest lukken. Alleen het gedroogde druppeleffect is wat minder maar daar kunnen we dan weer spritz en flick techniek voor gebruiken:




















De laatste was die van de Custom stamp pad techniek met cut 'n dry felt. Op de eerste plaats geen cut'n dry felt, op de tweede plaats geen re-inkers en daar naast ook niet die hele gave stempel met die vlinders. Hoewel je hem natuurlijk ook met andere stempels kan doen maar die van Tim holtz lenen zich er wel uitstekend voor. En met deze techniek ook niet te verwisselen met 3-4 losse vlinders van clear stamp. Ben absoluut van plan om het wel een keer te maken.....Loop eigenlijk ook al te lobbyen voor een make&take hiervoor bij scrap4fun dus wie weet????Denk je nou, waar heeft ze het toch over.....Het filmpje van de cursus mag ik niet laten zien maar deze wel(klik hier)

2 opmerkingen:

  1. Super gave tags, Je ziet het er niet aan af dat je niet alles hebt! En die cut and dry felt is echt super. Ik was wat terughoudend toen ik het voor het eerst zag, maar ik heb het laatst voor het eerst gedaan en ik vind het echt helemaal geweldig! Je hebt wel gelijk met al die Tim spullen. Het kost wel een boel, maar het is het waard, vind ik...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk alleen snap ik er nog niks van
    ik ben ook niet zo van de inktten
    maar dat leg je me wel een keer uit

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen