donderdag 23 februari 2012

Gepimpte notitieblok

Tijdens de schaarse relax-momenten zit ik vaak met briefjes recepten over te schrijven van 24-kitchen of foodnetwork. Na tig van die losse papiertjes te hebben dacht ik...dat kan leuker en mooier: een notitieblok die ik pimp!!Hieronder is het resultaat:
















Materialen: notitieblok A5 formaat, dessinpapier, lint, distress-inkt, randpons, cardstock, scor-pal
Neem papier van 30x23 en ril op 14,5 en 15,5. (Dit zit niet op je scor-pal. Dus eerst met potlood een klein lijntje zetten op 14,5 en 15,5 en dan op je scor-pal rillen)
Vervolgens neem je 2x een strook dessinpapier van 4x23. Dit plak je bdz in de lengte op de openkant van je mapje. Het randje dat je plakt kun je ponsen met een borderpons.
Buitenkant bekleed je naar smaak met dessinpapier. In het midden plak je rond om de buitenkant een lint om hem later mee dicht te strikken.
Voor de binnenkant maak je een strook dessinpapier van 17x21 die je alleen aan de randen dichtplak, dunne tape,hier schuif je het notitieblokje in. De voorkant van het notitieblok bekleed je vervolgens ook met dessinpapier en werk je af naar smaak. Aan de linker zijde dessinpapier van 17x22 en daarover aan de anderkant een strook van 17x 10. De bovenste strook plak je weer alleen aan de randjes zodat je een pocket krijgt voor losse recepten.
Verder met eventuele embelishments pimpen.

Mijn smaak was dit keer heel bescheiden maar dat lijkt me het meest praktische ook als je vaak ermee op schoot gaat zitten om notities in op te schrijven.

Ben benieuwd wie het nog meer gaat maken.
Groetjes Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen