vrijdag 19 augustus 2011

Enge en stoere verjaardagstaart

Mijn zoon vroeg of ik een hulk- taart wilde maken voor zijn verjaardag! Ooh help denk ik, wat moet ik nu. Dankzij google afbeeldingen kwam ik op onderstaande idee. Eerst de cake gebakken en gevuld met botercreme en aardbeien jam van delight (moeten toch op de calorien letten hahahaha). 1 Vorm van 25 cm en 2x van 20 cm gebakken. Daarna alles in de vriezer zodat ik het goed in vorm kon snijden.
De onderste laag heb ik een straat nagebootst met tegels die eruit komen. De bekleding is met marsepein.
Vervolgens met sate-prikkers een fundering in het midden gemaakt en met wat langere sate-prikkers de connectoe voor de vuist.
Vervolgens de 2x 20 baksel in vorm gesneden met als model de speelgoed-hulk-vuist van mijn zoon. Donkergroen marsepein gekneed dmv mengen licht groen en zwart. De vuist ermee bekleed. Vervolgens nog zwarte nagels uitgesneden uit marsepein en die op de hand geplakt. Met een restje zwarte marsepein nog stenen gemaakt om die rond de vuist te leggen.

Het allermoeilijkst vind ik het glad strijken van de marsepein. Oook nu weer is het me niet goed gelukt en kreeg ik vouwen die ik moest proberen glad te strijken. Op andere plekken ging het dan weer scheuren.....Enfin, zoals op youtube is het niet gegaan hoor ;-)


1 opmerking:

  1. zo zeg
    inderdaad een stoere taart
    heel leuk gedaan hoor

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen