zaterdag 22 januari 2011

Cupcake- doosje tutorial

Cupcake-doosje:


*Snij uit cardstock een vierkant van 25,2x25,2
*Ril dit op 8,4 aan alle zijden
*Knip de hoeken eraf
*Snij 2 zijden in
*Decoreer de zijkanten met dessinpapier
*Vouw de lijn en plak de zijkanten vast.

Cupcake-deksel:

*Snij uit cardstock naar keuze een vierkant van 16,6x16,6 als je een rand wil stansen
of snij een vierkant van 15,6x15,6 als je de rand niet wil stansen.
*Ril elke zijde op 4,5 cm als je de rand wil stansen
of ril op 3,5cm als je niet wil stansen
*Snij ook hier de hoeken eraf en snij de zijden in
*Trek met potlood en lineaal 2 lijnen van hoek naar hoek. Daar waar de lijnen elkaar kruisen is het middelpunt van de deksel
*Maak van daaruit een cirkel met een doorsnede van 7cm
*Pons eventueel de randen van de vierkant
*Vouw en plak de deksel ineen
*Snij uit sheet-achtig materiaal een screen van 8x8 en plak dit aan de binnenkant van de deksel
*Decoreer de deksel met dessinpapier e.a. materialen



Cupcake-houder:
*Snij een vierkant van 12,4x12,4 uit cardstock naar keuze
*Trek met potlood weer 2 diagonalen zoals bij de deksel om het middelpunt te bepalen.
*Ril elke zijde op 2cm
*Knip ook nu alle hoeken eraf en snij de zijden weer in
*Snij een cirkel uit van 6cm doorsnede
*Pons met een cirkelponsje nog 2 halve rondjes uit de cirkel tegenovergesteld tov elkaar in een hoek
*Schuif de cupcake-houder in het doosje, gaat iets stroef maar het past!

Mocht bovenstaande niet duidelijk genoeg zijn opgezet door mij dan hoor ik het wel. Ik kan eventueel ook een tekening met beschrijving kopieeren en opsturen.
Nou,veel plezier en mochten jullie een heerlijk recept willen hebben voor de cupcake dan hoor ik dat ook nog wel :-)

4 opmerkingen:

  1. Hallo Petra,

    Het is alweer een poos geleden dat je dit geblogd hebt, maar ik zou heel graag een bouwplaat tekening en beschrijving krijgen.
    Zou dit mogelijk zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi als je je adres naar mijn gmail stuurt zal ik kijken of ik hem nog vinden kan, ik zou het wel leuk vinden dat ik als bedankje een leuke kaart krijg opgestuurd :-)) groetjes petra

      Verwijderen
  2. Hoi anita,
    Ik zal kijken of ik hem nog ergens feb als je naar mijn gmail een bericht stuurt met je adres die ik mijn best :-) groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen